March 27, 2011

Ceritera Seseorang.

Salam Perpaduan. Hihi, rindu blogg. Kalau online dapat tengok melalui HP je. Sedihnya. Okay, dapat kwan baru, ;)
Hihi okay act nak cerita pasal Kawan. Sesape yg ade friend dgn aku kat FB. Aku ada update.
Cerita dia dgn GF dia. Aku bangga sbb aku dpt kenal org mcm dia :)
dia serita semuanya.
Okay read this :
"Ceritanya bermula pada tahun lepas , lama jugakla kan ? haha . Tahun lepas aku baru habis study kat segi , then aku ingat nak try2 la salon kat batu pahat . Aku kerja kerja dan kerja , masa tu aku tak terfikir pulak nak cari awek2 ni , hahaha . Sampai la satu masa tu , ada sorang mamat ni nama dia Napie . Dia memang baik , aku kenal dia pun dari kawan kepada kawan aku . Masa tu yela macam biasa lepak2 , darah muda la katakan hahaha . Kitaorang lepak kat Vk sebab tempat napie kerja . Masa tu la aku jumpa dia , masa tu dia makan dengan mak dia . Entah kenapa aku tak boleh alihkan mata aku kat tempat dia , so aku pandang aje la . Aku agak masa tu napie perasan tak aku asyik tengok si dia tu . Tak lama lepas tu tiba2 la kan si dia bangun ke tandas , alaa kan tandas vk tu kat sebelah je . Aku pun tengokkan je la , haha . Dan tiba2 juga si napie nye pun bangun dan ajak aku jumpa si dia tu , terkejut aku . So kiteorang pun dengan buat muka tebalnya tunggu kat depan tandas hahaha .Tunggu punya tunggu si dia pun keluar , napie pun berbual dengan si dia aku senyap jela sebab aku pun tak kenal lagi . Napie berbual2 tiba2 nama aku pulak masuk , napie ckp: Ni acap , dia single lagi . HAHAHA . Sia dia pun malu2 , hahaha . Aku ? aku biasa la muka da memang pair gila da masa tu . Dah habis berbual ni , bila dia nak blah dia senyum la kat aku :p . Malam tu napie lepak rumah aku , aku mintak la number si dia kat napie . Bapak arh 3 hari baru dapat , hahaha . Bila dah dapat ape lagi ? mulakan strategi la . Mula2 aku text si dia tak reply langsung , masa tu aku pikir agaknya si dia dah ada bf kot . Dalam dua tiga hari lepas tu masa tu mak aku sakit , masa tu musim demam ape ntah aku lupa . Aku dah memang2 anak yang baik jaga mak kat hospital , hahahahaha . Masa tu aku boring gile , tak tau nak buat apa masa jaga mak aku . So aku tengok la list number aku , siapa agaknya aku nak text ekk . Nampak pulak number si dia , aku try la text . Si dia reply pulak gembiranya aku masa tu , aku pun ajak lah si dia keluar . Keluar masa tu aku ingat lagi , pergi squareone . Masa tu aku lambat sikit sebab baru balik kerja kott , aku tak sabar2 nak jumpa si dia :) . Si dia kata dia tunggu kat hamid corner , so sampai je aku terus la pergi hamid corner . Aku mula2 tak nampak dia sebab aku kan rabun , hihi . Tiba2 aku dengar macam ada orang panggil nama aku , aku dah nampak si dia :) . Kiteorang pun berkenalan , lepastu jalan depan wayang mbo aku pandang muka dia . Muka si dia macam nak tengok movie je , aku pun tanya nak tengok movie tak ? si dia okey je . First time tengok movie Lagenda Budak Setan hahaha , berdekah je . Tapi cerita tu sedih jugak laa , si dia pun sampai menangis2 :p . Aku rasa serba salah pulak , takkan aku nak sentuh dia pulak kan ?? baru je jumpa nanti dia ingat aku gatal pulak hahaha . Bila dah habis movie ingat nak balik tapi hujan , so aku ajak lah si dia minum dulu kat hamid corner . Kiteorang order satu air je , sebab aku meman taknak minum . Pastu si dia merajuk , time tu hujan gerimis lagi . Aku kejar la dia , aku nak hantar dia tapi dia kata tak payah . Takkan aku nak biarkan dia jalan sorang2 malam2 pulak kan ? aku pun hantar la dia balik jalan kaki :) . Daripada SO sampai dekat2 wonderland bukit pasir . Masa lintas jalan tu dia pegang tangan aku , terkejut aku :p . Dah lintas tu dia minta maaf pulak , hahaha . Malam tu aku text dia lagi , ayat punya ayat punya ayat aku pun minta couple . Dia terima aku :p , dia jadi milik aku la kan ? haha gembiranya aku . Tapi tu semua tak lama , aku ingat dia sayang aku macam mana aku sayang dia tapi tak . Sebenarnya dalam hati dia masa tu masih ada Pian (ex dia) , aku pun tak boleh nak kata ape la kan . Rupanya selama ni dalam masa yang sama dia masih contact pian tu , tak apa lahh nak buat macam mana kan ? aku redha . Aku lepaskan dia . 2-3 hari lepastu dia datang rumah aku , dia nangis2 . Dia cakap dia sayang aku , dia nak aku balik . Okey la aku cakap , kiteorang couple balik :) . Tapi tak tak lama kiteorang happy . Masa harijadi aku memang sedih , ada budak sekolah dia ni cakap kenal aku . Budak tu cakap aku pernah keluar dengan dia , buat macam2 dengan dia . Padahal budak sekolah dia sorang pun aku tak kenal , tapi dia tak percaya . Dia balik sekolah terus datang tempat kerja aku , pastu marah2 aku . Dah la harijadi aku masa tu lepastu kena marah , dia balik aku kejar dia . Aku lari pegang tangan dia , dia lepaskan . Aku sedih gila masa tu , aku duduk jap kat tembok pastu aku nangis jap sorang2 . Satu hari aku sedih je , harijadi pun macam bukan harijadi je . Aku text dia tak reply , esoknya baru reply . Aku terangkan semuanya betul2 baru dia nak prcaya sikit , dia bawak aku jumpa budak tu . Perghh senang2 je budak tu cakap salah orang , bapak arhh aku macam tapak je muka budak perempuan tu . Tapi aku sabar , jahat2 aku pun tak pukul perempuan . Kiteorang da okey lepas tu . Datang lagi masalah , dia kata nak join band . So aku pun takkan tak bagi pulak , dia kata dengan ABANG ANGKAT je . Time tu aku dah tak sedap hati , mula2 memang la abang angkat je kan ? lepas tu ? . Lama2 dia macam jarang luangkan masa dengan aku , jumpa pun kejap2 je . Aku datang rumah dia jalan kaki tapi dia takda , aku tunggu kat lorong sebelah rumah dia dari pukul 11 sampai 4.45 petang . Dia baru balik , dia cakap dia pergi sumit jamming :) . Satu hari tu aku check handphone dia , rupanya baru aku tau abang angkat dah terangkat . Abang angkat dia siap ayat2 dia lagi , sakit gila hati aku . Tapi takpa aku sabar lagi , aku tanya dia baik2 . Dia marah2 aku check handphone dia , aduhh dia merajuk . Aku pujuk dia balik , aku pulak yang minta maaf haha . Aku tanya dia baik2 , dia cakap sampai annual dinner je . Okeyla aku tak kesah , lepastu kiteorang baik balik macam dulu . Tak lama lepastu datang lagi , abang angkat jugak . Nama dia Asrezza , tengah tunggu diploma . Pandai kan ? dia baik , selalu suruh gf aku sembahyang . Aku ingat yang ni abang angkat yang okey , tapi rupanya sama je . Sama jugak aku check handphone dia , yang ni lagi teruk aku rasa . Dah pakai B BABY lagi , siap dah ada gambar sama2 lagi . Hancur hati aku , dia kata dia tak boleh tinggalkan asrezza ni . Dia selalu cakap aku jahat , dia cakap asrezza baik . Dia nak aku jadi macam asrezza , hari2 aku fikir aku ni jahat ke ? aku tak tau la . Akhirnya aku redha , aku cakap dengan dia baik dia pilih asrezza . Asrezza baik , boleh jaga dia , ada masa depan cerah :) . Aku taknak dia terus tersiksa dengan aku , tak bahagia dengan aku . Tapi dia cakap tak boleh , dia takkan bahagia dengan asrezza . Sebab Asrezza dah ada gf , dah 3 tahun dah bersama . Aku cakap dengan dia aku nak dia pilih seorang je , dia cakap bagi dia masa .
 Okay, baikan dia? Baikan? Haha. Okay. This girl damn stupid. Sebab ade lelaki yg sayang dia mcm ni? Nak ade bf  mcm ni, nak nak! Boleh tak? :)

Thanks for readingg, Miera :)

No comments:

Post a Comment