May 2, 2011

Great Holiday with Uncle Family.

HELLO WELLO, okay 29 April - 1 Mayy pegy Port Dickson + Melacca. Ohh well. So far lah kann, mmg best sesangat! Pegy dgn Paklong, Maklong, Tasha, Mimien, Lala [ Family ] Abg Zo, Paan and Uncle Mamat family. Abg Zo - Bf Tasha, Paan - Bf Mimien, Uncle Mamat - Kawan paklongg. Gyeahhhh, mmg best sangat :)


Ceritanya bermulaaa....
tepat pukul 6;52 am mak ( nenek ) kejut, tanya nak gy umah breakfast tak? Pastu cakap tanak, tetibe terus bangun.


Mak : Kata tanak ikot
Aku : Hmm tape lah. Nak ikott,
Mak : Cepat sikit mandi. Pakngah dah tunggu tu. Pastu kejut abg suro bangun
Aku : Yelar, malas ah nak mandi, sejukk. Cuci muka gosok gigi je lah.
Mak : Suka kau lah Mira.
Pastu cuci muka sume. Tuka baju, kejut abgg, dgn tak mandinya, selekeh! HAHA, pastu abg tak bangun jugakk.
Pakngah : Bawak sekali baju nak gy PD. Senang paklong tak singah2.
Aku : Okay.
 
PAkngah dokong abang masuk kete. Lahh hujan renyai renyai pulakk. Pakngah cakap tadi nak gy Bundle kat pasar tuu. Tapi hujan ++ belum bukak. So gy breakfast dekat oudian. Tgh makan tu, Pakngah nampak cikgu sch rendah diaa. Dia salam sume, bebual lah kan.


Cikgu : Mcm mne, takde org nak jaga cikgu lagi. Kat rumah tu bukan tade makan tapi.. Hm tah la
Aku : [ bisik kat mak ] Mak tu mak, tanak kawin lagy? HAHA
Mak : Hihi, banyak lar kau!


dalam kete mak cite dgn pakngah pasal tu. Pakngah gelak je. Then lepas makan tuu, Pakngah hanta gy umah Paklong. Dah smpai umah paklog sume tgh tido, paklong tgh keje. Pakngah smbong tido balikk. Mak baring pastu terus tertido.
Aku masuk bilik Mimien. Dia tgh siapkan bebarang. Aku tgk je, pastu aku baring,


Tgh tade keje, teringat hw ade. So terus buat hw Agama. Pas tuu mandi, diorg kat bawah tgh siap siap nak buat makan bawak gy PD. aku pon turun bawah, diorg mintak tlg kopek udang, alamk, aku baru pas mandi, takkan nak kopekkan pulak. So aku diamm je, lepas 2 minit malong kata, basuh pinggan tu.


Aku : Okay maklong.
Lala : Padan muka kau!
Aku : Untung basuh pinggan tanak aku kopek udang. Dah la baru pas mandi.




Dah siap basuh pinggan, aku dok online kat atas. Pastu, lala karoke. Aku pon semak lah nak jugakan :)


Pukl 12, uncle mamat datang. 15 mint pastu, Abg Zo pulak sampai. Tunggu paklong, pukul 2;47 pm paklong smpai. Dia baru balik keje, dgn Paan. Pastu, angkat barang masuk Hilux.
Gerak dalam pukul 3 lebey mcm tuu, pstu pegy RR dekat ayer keruh. Ngeteh kat sane. Smpai PD dalam pukul 6.55. Kitaorg tidur dekat ILF. Best lah jugak kat situ. Act janji dgn Qyme Qim nak jumpa kat sane. Kebetulan dia otw gy PD jugak ^^
Then lepas magrib je terusssss pegy masuk swimming pool kat bawah. Hehe, ape lagy berendam ahhh. 9.32 pm naik atas. Mandi, paklong ajak gy Teluk Kemang, QQ ade kat situ mula2 pastu cl. Dia dah balik Marina -_________-'' Tak jadi jumpa. Jalan2, beli baju baru, sunglasses baru ^^ Pastu mase beli sunglasses tu, jumpa abg shida :)
Tegur dia.


Aku : Ehh ni abg shidakan?
Abg Shida : Haah? Eh mne kenal?
Aku : Ade kat weeding lah hari tu?
Abg Shida : Ohh, tak ingat lah :D


Aku senyum je. Jalan2 nampak baju elmo ^^ WOWWWWWWWWWWWWW
Nak beli, tapi ingt esok nak gy Melaka so tak lah kan, berjimat cermat lah ^^
Pastu balik ILF. Sampai pukul 1 am, pstu tuka baju terus tido. Hari ahad bangunn pukol 8 bangunn, mandi, siapkan baju sume, pegy mandi kat teluk kemang. Pastu mandi2, kitaorg main tanam tanam, haihh. Diorg dengi, tengok je laa picnyaa nanty :D
Pastu dok makan sandwich, mase otw gy masuk pantai, nampak Adham, peace kat dia, tapi tak perasan Syamim kat situu, Abg Zo and Syasya ajak naik banana boat. So cepat cepat amik duit! Nak nak, pastu dah pakai safetyy tu, dia tanye nak jatuh dekat tgh2 or dah nak balikk, syasya nak dekat tgh2 aku cakap tanak, takott, even dah pakai safety, so jatuh dekat nak balik tuu, pehh masuk air masin, mcm ape dah. Haihhh ==
Pastu gy muzium tentera. Bestt jugak lahh :)


Balik ILF smpai pukol 2pm, pastu mandi, tuka baju tido japp. Pastu jiya cakap dia dekat PD telok kemangg, so aku cakap aku dah balik, sorry ah. Dia cakap tapee. Sambung tido, pukol 4 mcm tu siap2 gy melaka, dlm pukol 7 mcm tu smpai melaka, Pastu nampk Padini, aku dengan rambang mata *__* Allah, sale lah!
Aku terus ajak Mimien masuk, masuk tu belik baju T-shirt PDI je, pastu kuar naik boatt, BEST GILA LAHHHHHH :)
Then, jejalan, pegy Mahkota Prade, makan KFC. Yummy <3, jalan2 sume, gy masuk Padini lgy! Lupa nak guna voucher yg dapat tuu, pastu beli bju P & Co, lawa lah jugak -.-
Then paklong ajak lepak kat Dataran Pahlawann ;D Syiok gilaaa. Pastu call piya, piya menangis. HAHA, pasal si keling tu lah -___________-


Then balik ILF gerak dari melaka pukul 10pm mcm tu, pastu smpai ILF 1am. Ohh so tireddd, dgn tak basuh kaki sumee terus tido! HAHA, pastu bangun pukul 9am mcm tuu siap2 barang gy balik BP. Hmm sedih lah jugak nak tinggalkan PD, sbb mmg best. Mcm kejap gila do =____= Then gy Melacca dulu, paklong nak gy Taman Seribu Bunga, tapi aku mne minat bunga bunga segala bagai ni -__-'' Then gy Mydin, aku beli barang sumeee. Then jalan2 terus balik BP. Smpai umh dlm 8pm. Pastu amik baju kat Hilux. Terus naik kereta abg Zo, dia yg hanta aku balik. Btw, this is GREATTTTTTTTTT holiday! <33




Kat swimming pool :)
Kat expo telok kemang :D
Tgh call Qyme Qimm. dia dh balik Marina rupanyaaa -_-
Pagi di Pantai :)
Di alam pertanaman :)
Banana Boattt :D
Dalam boat dekat Melaka :B


Thanks for readingg, Miera :)

No comments:

Post a Comment