May 14, 2011

Kongsi " SHOW OFF AND DIE "

Say hello to all blogger! Wacup wacup? Lamaa tak jumpa korg kan? HAHA, maklum laa busy dgn Mid Year Exam. Walaaaaaaaaaaaa, okay! Next, 12 May 2011 ceritaa yg dinanty nanty kan dari tahun lepas kuarkan? Gyehh, mase dah keluar iklan pasal cite ni deal dgn Kakyul and Aliff Ikhbar nak tgk dgn diorg tapi -___-' Korg thu lar kan! AGAGA! Semalam 13 May pegy MBO Sq One, nak tgk cite tu la kann. Act dah suro Adham tgk ticket dari siang, takot tade tmpat nanty. Tapi dia ade problem, sokay larr ;)
Okay dah masuk MBO tu amikk tempat G13 & G14. 7 tempat dari depan! Fuhhhh, seb baekk. Ticket pukul 10.30. Then sementare menunggu tu kitaorg pegy makan dekat KFC Carefour, aku order BOX C + COKE + Ice cream Milo. Kitaorg duduk kat situ pukul 9. Box C aku sampai pukul 10.15. Perrrr, sabo jela! Rase macam nak ble je dari situ. Tapi sabo je, then mase nk bla tu baru smpai Box C tu! Haihh, nak ngamok pon ade. Kat dalam box tu just ade Fun Fried dgn Meatball je. Erghh geram do! Okay, jalan cerita dia :



Sinopsis
TUMULAK, seorang pembunuh upahan berasal dari Thailand telah diupah oleh Ketua Gangster Thailand iaitu KIMPEDU. KIMPEDU yang tamakkan kuasa dan wang, merancang untuk membunuh setiap ketua kongsi gelap di Malaysia bagi menimbulkan kekacauan diantara kumpulan kongsi gelap Melayu, Cina dan India. Ini akan memudahkan kumpulannya menyusup masuk dan menguasai kawasan pemerintahan dan perniagaan ahli kongsi gelap di Malaysia.
Segala kekecohan ini berlaku bermula di Pulau Pinang. ASP SHARIF yang bertugas di bahagian D7 kongsi gelap, judi dan maksiat bertanggungjawab di dalam kes – kes yang melibatkan ahli kongsi gelap. Setelah banyak kes pembunuhan berlaku dan berita tersebut tersebar luas. Wajah fotofit TUMULAk terpampang di poster dan televisyen sebagai orang yang paling dikehendaki di Malaysia. KIMPEDU lantas mengarahkan MAIA iaitu pembunuh upahannya yang kedua untuk memburu dan membunuh TUMULAK agar rahsia perancangannya tidak terbongkar kepada pengetahuan kumpulan kongsi gelap Malaysia dan pihak Polis.
TUMULAK diburu oleh Polis, kumpulan kongsi gelap dan seorang pembunuh upahan. Pelbagai strategi dirancang bagi meloloskan dirinya dari pihak – pihak tersebut. TUMULAK mengugut ASP SHARIF agar tidak mengganggunya. MAIA, pembunuh upahan kedua berjaya ditangkap oleh TUMULAK. TUMULAK berjaya melepasi sekatan Polis dan keluar dari Pulau Pinang menuju ke sempadan Thailand tetapi akhirnya beliau tumpas ditangan Skuad UTK Polis.

Pengarah Farid Kamil HANDSOME! :)
LakonanShaheizy Sam,Fizo Omar,Yana Samsudin,Azad,Bront Palarae dan Putri Mardiana, the best!

Sape yg belum tgk gy lar tgkk. Mmg best, tapi ending dia je mcm tak puas hati! =_____--'
To adham : Way. Last kita enjoy, nanty kau nk gy PLKN. Tc kay kat sne, love ya! :'( You're the best best best friend! :(
Thanks for readingg, Miera :)

No comments:

Post a Comment